muhasabah

Rabu, 24 Maret 2010

jika anda berada di pagi hari,jangan lah menunggu sore tiba sebab hari inilah yang akan anda jalani,bukan hari kemarin yang telah berlalu dengan segala kebaikan dan keburukan nya dan juga bukan hari esok yang belum tentu datang.Hari yang saat ini matahari nya menyinari anda dan siang nya menyapa anda ..........inilah hari anda.

Umur ku mungkin tinggal hari ini,anggaplah masa hidupku hanya hari ini atau seakan-akan aku di lahirkan hari ini dan akan mati hari ini juga.

Wahai masa depan.........engkau masih dalam ke ghoiban,aku tidak akan bermain dengan khayalan dan menjual diri hanya untuk sebuah dugaan.

Aku hanya akan hidup hari ini,maka ingin sekali aku katakan"wahai masa lalu yg telah berlalu dan selesai.....tenggelam lah seperti matahari dan aku tidak akan pernah menangisi kepergian MU dan aku tidak akan pernah melihat mu termenung se detik pun untuk mengingat mu......kamu telah meninggalkan kami semua............pergi dan tak akan pernah kembali lagi.

0 komentar: